Problem med DIBS gateway

Problem med DIBS gateway

DIBS har efter att bankerna bytt 3DSecure lösenord mot mobilt BankID  / engångssms fått problem med sin betalmodul.

Det är ingen säkerhetsbrist eller att betalningen inte går igenom utan att man som kund får en sida med "bad gateway" som resultat efter betalning, vilket gör att man som kund lätt uppfattar det som att betalningen inte gått igenom.

Vi har felanmält det och efter många rundor har nu DIBS påbörjat felsökning och rättning.

Det är riskfritt att använda DIBS som betalning och även om man får "bad gateway" efter betalning så har allt gått rätt till och betalningen gått igenom. Vi kommer därför inte deaktivera den under perioden fram tills dess att vi fått en uppdaterad modul


Vi ber om ursäkt för det besvär detta åstadkommer!

Med önskan om en fortsatt trevlig dag!
\Björn

Björn Bachman Posted by Björn Bachman

Det är jag som tillsammans med min familj driver 3D-Grottan.

0 Comments To "Problem med DIBS gateway"

Write a comment

Your Name:
 
Your Comment:
Note: HTML is not translated!